دکتر حسن شفیعی

دکتر حسن شفیعی
شماره شناسنامه:305              شماره ملی:   1260724662
تاریخ تولد:    1/1/1357      متاهل    تعداد فرزندان: 1       دین: اسلام - شیعه
عضو هیات علمی و استادیار پایه 3 گروه روان شناسی دانشگاه پیام نور

 
سوابق تحصیلی
مدرک
محل تحصیل
رشته و گرایش تحصیلی
دیپلم
شهرستان دلیجان
عــلـوم تـجــربـی
کارشناسی
دانشگاه تـهـران
روان شـناسی بالیـنی
کارشناسی ارشد
دانشگاه شــــیراز
روان شـناسی بالیـنی
دکتری
دانشگاه پیام نور
روان شنـاسی- با گرایش بالیـنی
 
سوابق شغلی
معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه پیام نور مرکز دلیجان
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز دلیجان
مدرس دانشگاه پیام نور شهرستان محلات
مدرس دانشگاه آزاداسلامی واحد خمین
مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق
مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک
مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق
مدرس دانشگاه آزاد اسلامی  واحد جاسب
روان شناس و مشاور کلینیک مشاوره دانشگاه شیراز
روان شناس و مشاور مرکز مشاوره پیام نور مرکز دلیجان
روان شناس  ومشاور مرکز مشاوره نوید آموزش و پروش شهرستان دلیجان
 
سوابق علمی -اجرایی

§     دانش آموخته برتر دوره دکتری
§     معاونت آموزشی- پژوهشی دانشگاه پیام نور مرکز دلیجان
§     مسئول مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه پیام نور مرکز دلیجان در 2 دوره متوالی
§     عضویت در اتاق فکر دانشگاه پیام نور استان مرکزی
§     عضویت در شورای آموزشی و پژوهشی گروه علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه پیام نوراستان مرکزی
§     داور مجله علمی- پژوهشی شناخت اجتماعی
§     نماینده رسمی انجمن روان شناسی اجتماعی در استان مرکزی
§     مشاور رسمی آموزش و پرورش و بنیاد شهید شهرستان دلیجان
§     عضو بسیج اساتید دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی
§     دارنده پروانه اشتغال تخصصی از سازمان نظام روان شناسی برای ارائه خدمات تخصصی روانشناسی بالینی و مشاوره
§     مجری طرح پژوهشی درقالب طرح گرانت در دانشگاه پیام نور با عنوان: بررسی قابلیتهای کارآفرینی دانشجویان دانشگاه پیام نور (مطالعه موردی: مراکز پیام نور دلیجان و محلات)1387
§     مجری طرح پژوهشی درقالب طرح گرانت در دانشگاه پیام نور با عنوان: نقش دانشگاه پیام نور در توسعه سرمایه اجتماعی با تاکید بر مولفه روان شناختی اعتماد اجتماعی 1390
§     مجری طرح پژوهشی درقالب طرح گرانت در دانشگاه پیام نور با عنوان: تاثیر خودکارآمدی ادراک شده بر پردازش اطلاعات چهره های هیجانی1391
§     مجری طرح پ‍ژوهشی « بررسی پیامدهای مثبت تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق بر امور فرهنگی و آموزشی زنان شهر نراق،1385»
§     رساله دکتری با عنوان " اثربخشی اصلاح سوگیری توجه با استفاده از آموزش توجه رایانه ای درکاهش اضطراب و سوگیری توجه نوجوانان مضطرب اجتماعی نسبت به کلمات و چهره های هیجانی تهدید کننده" 1393- با درجه عالی و نمره 80/19
§     پایان نامه کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی با عنوان" مقایسه سوگیری توجه نسبت به چهره های هیجانی طبیعی و درهم ریخته در کودکان دارای اضطراب خصلتی بالا وپایین، با استفاده از آزمایه  اصلاح شده دات- پروب (کاوش نقطه-modified dot-probe task)" دانشگاه شیراز،1383 - با درجه عالی ونمره: 75/19)
§     پایان نامه دوره کارشناسی دانشگاه تهران با عنوان"بررسی رابطه بین عزت نفس و مرکز کنترل در دانشجویان دانشگاه تهران"1380 با درجه عالی و نمره: 19
§     طراحی و ساخت نرم افزار آزمایه (تکلیف) اصلاح شده دات پروب (Dot-Probeکاوش نقطه) جهت اندازه گیری سوگیری توجه نسبت به چهره های هیجانی در کودکان و بزرگسالان برای اولین بار در ایران در سال 1383
§     مشارکت در پروژه ملی تحقیقاتی « ارزیابی خسارات وارده بر بهداشت کشور در جریان اشغال کویت توسط عراق »  سال1382
§     کسب رتبه اول پایان نامه در رشته روان شناسی بالینی در نهمین دوره پایان نامه برتر دانشجویی، 1383
§     تدریس دروس: آسیب شناسی روانی1و2-روانشناسی مرضی-نوروپسیکولوژی-روش تحقیق-آمار توصیفی-روانسنجی-روانشناسی تجربی-روانشناسی هوش-روانشناسی عمومی1و2-تغییرو اصلاح رفتار-روانشناسی صنعتی و کار-روانشناسی سیاسی-مهارت های زندگی-کاربرد آزمون های روانی-اصول راهنمایی و مشاوره
کتاب

کتاب: گام های مثبت اندیشیBuilding a Positive Attitude-انتشارات علم و دانش-1387
 
مقالات علمی -پژوهشی

1.      ساخت و اعتباریابی آزمایه رایانه ­ای دات- پروب کلمه­ ای جهت بررسی سوگیری توجه در اضطراب اجتماعی
فصلنامه علمی- پژوهشی علوم رفتاری،دوره 8 شماره 2 تابستان1393
2.      ترس از ارزیابی منفی و توجه انتخابی به کلمات تهدیدکننده اجتماعی در نوجوانان
فصلنامه علمی- پژوهشی تازه های علوم شناختی، سال 16 ، شماره 3، 1393
3.      تاثیر خوش‌بینی سرشتی بر سوگیری توجه به چهره‌های هیجانی
فصلنامه علمی- پژوهشی اصول بهداشت روانی. سال14(4)، زمستان1391
4.      رابطه بین برون گرایی- درون گرایی و سوگیری توجه به چهره های هیجانی در نوجوانان

مجله علمی- پژوهشی پژوهش‌های علوم شناختی و رفتاری، سال دوم، شماره 1پیاپی2 بهار و تابستان 1391
5.      تاثیر روان آزردگی گرایی بر پردازش اطلاعات چهره های هیجانی در نوجوانان
مجله علمی- پژوهشی پژوهش در سلامت روان شناختی - دوره 6، شماره 1، (12)، 1391
6.      خود شیفتگی، عزت نفس و ابعاد پرخاشگری در در نوجوانان
فصلنامه علمی- پژوهشی  فرهنگ مشاوره و روان درمانی-سال دوم، شماره 6 تابستان1390
7.      تاثیر پردازش کلی چهره ای در سو گیری توجه نسبت به چهره های هیجانی در کودکان مضطرب
دوفصلنامه علمی پژوهشی  دانشور رفتار-  روان شناسی بالینی و شخصیت، سال سوم شماره5-پاییز و زمستان1390
8.      دست برتری و جانبی شدن پردازش هیجانی چهره در کودکان
فصلنامه علمی- پژوهشی تازه های علوم شناختی، سال 13 ، شماره 2، 1390
9.      تاثیر خودکارآمدی ادراک شده  بر پردازش اطلاعات چهره های هیجانی
فصلنامه علمی- پژوهشی علوم رفتاری دوره 5 شماره3 ،1390
10.تاثیر اضطراب خصلتی کودکان در سوگیری  توجه نسبت به چهره های هیجانی
فصلنامه علمی- پژوهشی روانپزشکی و روان شناسی بالینی ایران ،زمستان1387، دروه14، شماره4
11.نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه مشارکت زنان (مطالعه موردی:دانشگاه آزاد اسلامی نراق)
فصلنامه علمی- پژوهشی پژوهش های مدیریت راهبردی (بصیرت) سال 14،پاییز و زمستان1386،شماره38
 
 
مقالات همایش های بین المللی و ملی

نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه سرمایه اجتماعی با تاکید بر اعتماد اجتماعی (مطالعه موردی :دانشگاه آزاد اسلامی نراق)
اولین کنگره روان شناسی اجتماعی ایران-تهران 1 و 2 اسفند ماه 1390
بررسی ویژگی های شخصیتی مرتبط با  کارآفرینی در دانشجویان دانشگاه پیام نور
اولین همایش ملی روانشناسی دانشگاه پیام نور- اردیبهشت 1389
بررسی قابلیتهای کارآفرینی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق و تاثیر آموزش دانشگاهی و برخی متغیرهای زمینه ای در افزایش آن
اولین همایش کارآفرینی دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی-1388
The Influence of Children's Self–Report Trait Anxiety and Holistic Face
Processing on Attentional Bias to Emotional Faces        سومین کنفرانس بین المللی علوم شناختی،1387
بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر کاهش آسیب های روانی- اجتماعی
همایش منطقه ای آسیب های اجتماعی با رویکرد مداخله ای، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق،خرداد1387
ساخت نرم افزار آزمایه (تکلیف) اصلاح شده دات پروب تصویری جهت اندازه گیری سوگیری توجه دات- پروب
سومین سمپوزیوم نوروپسیکولوژی ایران،خرداد1386
بررسی عوامل روانی اجتماعی موثر بر بزهکاری نوجوانان استان مرکزی
همایش ملی نقش مشاوره و مددکاری اجتماعی در تامین وتوسعه امنیت روانی-اجتماعی،1384
مقایسه سوگیری توجه نسبت به چهره های هیجانی  در کودکان مضطرب
دومین همایش بین المللی روانپزشکی کودک و نوجوان، بهمن1383
معرفی نرم افزار آزمایه (تکلیف) اصلاح شده دات پروب  دات- پروب
دومین همایش بین المللی روانپزشکی کودک و نوجوان، بهمن1383
گواهینامه ها

کارگاه آموزشی روش تحقیق و مقاله نویسی
کارگاه روش تحقیق دکتر علی دلاور دانشگاه آزاد اسلامی نراق
کارگاه  آموزش نرم افزار های SPSS  و PS
کارگاه  آموزشی روش تدریس
کارگاه آموزشی آشنایی با آزمون های پیشرفت تحصیلی و فن تهیه تست
کارگاه آموزشی مهارت های تدوین پرونده ویژه اعضای هیئت علمی
کارگاه  تربیت متخصص پیشگیری از اعتیاد (دوره های مقدماتی-میانی و تکمیلی) ستاد مبارزه با مواد مخدر
کارگاه آموزش مهارت های زندگی سازمان بهزیستی
کارگاه هم اندیشی استادان باموضوع "جنگ نرم با محوریت آسیب شناسی شبکه های ماهوره ای فارسی زبان و شبکه های اجتماعی مجازی"
کارگاه آموزشی"اشتراک دانش پیرامون تهدیدات سایبری و مخاطرات پیش رو"
کارگاه معرفت افزایی"ولایت فقیه و امام شناسی" قم- مسجد جمکران
کارگاه معرفت افزایی"مهدویت و عرفان های نو ظهور" قم- مسجد جمکران
کارگاه دانش افزایی استادان با موضوع:اخلاق حرفه ای
کارگاه آموزشی کشوری مدرسان آموزش خانواده
همایش توسعه پایدار شهرستان دلیجان1393
 
برگزاری کارگاه های آموزشی روان شناختی دردانشگاههای دولتی و آزاد - آموزش و پروش- بنیاد شهید سپاه پاسداران شامل:


آشنایی با بحران های روان شناختی و مدیریت بحران
آموزش فرزند پروری ویژه والدین
روان شناسی دوره نوجوانی و بلوغ
مهارت خود آگاهی
مهارت ارتباط موثر
مهارت روابط بین فردی
مهارت حل مسئله
آشنایی باروان شناسی تحول
آشنایی با روان شناسی تفاوت های فردی
شناسایی و هدایت استعداد دانش آموزان
روان شناسی خانواده سالم
روابط اجتماعی و خانواده
پیشگیری از اعتیاد
تغییر رفتار ورفتار درمانی
روان شناسی رشد
اصول و فنون مذاکره
بهداشت روانی
آشنایی با مشکلات دانشجویان
مهارت تفکر خلاق
مهارت مدیریت خشم
مهارت مدیریت استرس
مهارت همدلی
مهارت تصمیم گیری
مهارت تفکر انتقادی
ازدواج  و آیین همسرداری
تکریم ارباب رجوع

مهارت های تخصصی مرتبط با رایانه و زبان انگلیسی

تدریس و ترجمه متون انگلیسی تخصصی
مسلط به رایانه
مسلط به جستجوی اینترنتی در سایت های معتبر علمی
وبلاگ نویس و مدیر وبلاگ
مسلط به مجموعه نرم افزار های  office
مسلط به نرم افزار آماری SPSS   و آموزشآن
مسلط به نرم افزار رفرنس دهی  Endnote
مسلط به نرم افزار فتوشاپ
طراحی، ساخت و اجرای نرم افزار تکلیف دات- پروب
مسلط به نرم افزار FaceGen Modeller
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر